Cara Tanam Sawi Jepun Dalam Pasu

Famous Cara Tanam Sawi Jepun Dalam Pasu References. Tanam sayur sawi dalam pasu. Artikel ini saya fokus pada pasu plastik, tetapi cara lebih kurang sahaja.

Tip Tanam Timun Dalam Pasu Termasuk Timun Jepun & Cara Penjagaannya
Tip Tanam Timun Dalam Pasu Termasuk Timun Jepun & Cara Penjagaannya from www.vanillakismis.my

Kalau nak tanam pokok sup untuk makan sendiri kita guna cara yang mudah ini. Pakai kapas muka pun boleh, tapi sila pindah dalam pasu kecil berisi kompos lepas keluar kotiledon. Masukkan baki 2/4 tanah ke dalam pasu hingga anak pokok tenggelam 2/4 daripada pangkal.

Mesti Ramai Yang Tak Tahu Sebenarnya Nak Bagi Sawi Gemuk Dalam Pasu Senang Sangat Sangat.


Pilih pasu yang ada lubang ya. Ambil pasu semaian tekan sedikit dasar dia atas tanah untuk ukur lubang dan gali. Cara tanam bunga ros jepun dalam pasu kak yah jugak kan.

Lagi Besar Saiz Pasu, Lagi Baik.


Kena tanam dalam pasu je la kaedahnya. Sawi putih taiwan atau siew bak choy merupakan sayuran jenis berdaun. Your cara tanam kunyit hidup dalam pasu picture are.

Penanaman Dalam Pasu Atau Bekas.


Pilih kombinasi pasu dan tong/baldi yang sesuai. Sediakan span yang dipotong memanjang mengikut ketinggian pasu di dalam tong. Saya biasa guna pasu saiz 16 x 12 inci.

Tip Tanam Keledek Jepun Dalam Pasu.


Lupa tangkap gambar akar anak benditengok je lah contoh akar anak sawi. Sawi boleh ditanam dalam pasu plastik, pasu tembikar, polybag, tanah, dan hidroponik/akuaponik. Sebenarnya tanam sayur dalam pasu pun boleh.

Masukkan Span Tadi Ke Dalam Lubang Bawah Pasu Masukkan Media Cocopeat Ke Dalam Pasu, Sekitar ¾.


Cara menanam sawi juga bisa dikatakan sangatlah mudah, sebab tanaman ini merupakan jenis sayuran yang mempunyai tingkat adaptasi tinggi kepada lingkungan. Lelaki ini mohd amri berkongsi cara tanam sawi tha sai untuk pemula. Pokok timun jepun sesuai ditanam dalam pasu dan juga bekas tanaman lain.

Belum ada Komentar untuk "Cara Tanam Sawi Jepun Dalam Pasu"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel